Specsavers
1995. Pluspoint

2/1 pagina regionale dagbladen

De introductie van Specsavers in Nederland.
De boodschap was duidelijk maar erg ongeloofwaardig. Specsavers, groot geworden in Engeland, na het afschaffen van het ziekenfondsbrilletje, gaf de glazen gratis weg. Je betaalde hier alleen voor het montuur. Ze groeiden snel naar 200 winkels. Ze wilden met dit concept nu ook Nederland gaan veroveren, maar hier lag de markt compleet anders. Het risico lag op de loer niet serieus genomen te worden. "Dat kan toch geen kwaliteit zijn".
In Nederland betaalde je al gauw 500 euro voor een bril. Bij Specsavers nu een derde van die prijs!
Wij adviseerden Specsavers om een campagne te voeren met mogelijke vooroordelen van consumenten. Op deze manier moest het vertrouwen van de Nederlandse consument gewonnen worden. Met de slogan "Open Your Eyes" probeerden we consumenten wakker te schudden.

Inmiddels zit Specsavers op ruim 30 winkels.

Concept

Peter de Jong

Dymph Essenstam

 

Fotografie

Oscar Seykens